Кулькові підшипники Найбільш поширений тип підшипників. У них застосовуються кулькові тіла кочення, які котяться в бігових доріжках, виконаних на поверхнях зовнішніх кілець (обойм), і поміщені в штамповані або механічно оброблені або синтетичні (полімерні) сепаратори. Завдяки точковому контакту між кульками і біговою доріжкою момент тертя такого типу підшипників не великий, тому вони можуть розвивати великі швидкості обертання.
Елементи кулькового підшипника:
Зовнішнє кільце | Внутрішнє кільце | Тіла кочення | Типи сепараторів | ||
Полімерний | Штампований | Механічно оброблений | |||
За сприйманим навантаженням кулькові підшипники класифікуються на:
- радіальні - сприймають переважно радіальні сили;
- радіально-упорні та завзято-радіальні - сприймають радіальні та осьові зусилля;
- упорні - сприймають лише осьові сили;
- з чотириточковим контактом - сприймають осьові навантаження в обох напрямках або комбіноване радіальне навантаження за одночасної дії осьової.
Застосування:
- радіальні кулькові підшипники - електродвигуни, електропобутова техніка, невеликі високошвидкісні редуктори, деревообробні верстати, медичне обладнання...;
- радіально-упорні кулькові підшипники - верстатні шпинделі, електродвигуни, насоси...;
- з чотириточковим контактом - редуктори...